• بازدید اساتید دانشگاه امام صادق (ع) از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

  • ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جمعی از اساتید دانشگاه امام صادق (ع) از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید و از نزدیک با دستاورده و ظرفیت‌های آن آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، جمعی از اساتید دانشگاه امام صادق (ع) از این شهرک بازدید و از نزدیک با تاریخچه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دستاوردها، صادرات، نقش شهرک در اقتصاد دانش‌بنیان آشنا شدند.

احسان یزدیان، معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در این جلسه با اشاره به دستاوردهای این شهرک در عرصه فناوری اظهار کرد: ایجاد شرایط لازم و تامین خدمات و حمایت‌های مورد نیاز برای شکل‌گیری و رشد کسب و کارهای دانش‌بنیان، تولید ثروت از علم و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، مشارکت و ایفای نقش در توسعه منطقه‌ای و رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان از جمله ماموریت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در عرصه فناوری و نوآوری است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 740 هسته، شرکت فناور نوپا و شرکت فناور رشد یافته در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند که گردش مالی بیش از 35 هزار میلیارد تومانی، 15.7 هزار میلیارد تومان فروش، 5.3 هزار میلیارد تومان قرارداد پژوهشی و فناوری دارند و بیش از 3100 محصول تجاری سازی شده را تولید کرده‌اند. در نتیجه فعالیت این شرکت‌ها، بیش از 9500 نیروی انسانی شاغل و بیش از 59 میلیون دلار صادرات خدمات و کالا به ارمغان آمده است.

گفتنی است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکنون به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه در جهت توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و نهایتا تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است. هم اکنون در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حدود 700 واحد دانش‌بنیان و فناور مستقر هستند.

تعداد بازدید : ۷۲      تاریخ: 1403/03/23

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت